En hel sommar har nästan gått


Bara en vecka kvar till jobbstart och jag är nu hemma i stan sedan början av veckan. Egentligen var planen hemfärd först till helgen men så fick vi hem Salmiak och hans två bröder i förtid. 
Så här kommer ett axplock av vad  sommartiden i torpet inneburit för mig. Tyvärr i ordning då bliget envisas med att ladda upp dem lite ojämnt. 
Gunnebostängsel som vuxit fast i träd. Jäklar vad vi kämpade för att få loss det ur både träd och mark! Hälften är ännu kvar i skrivande stund.
Mitt köksskåp som jag tillverkat av återbrukat material är klart och jag är nöjd trots att det är långtifrån perfekt. Ska dock få sig en strykning färg innan jag anser det helt färdigt.
Jag har tydligen asiatiska liljor i min trädgård....
Lilla Salmuak var den dom först hittade till matskålen när han och hans bröder levererades till torpet tisdag 26 juli.
Första mötet med kattungarna hemma hos Oernilla och Christoffer.
Ramen runt bärbuskarna var  klar och jag la markduk och fyllde med jord. 23x40 liter hann jag släpa innan jag tyckte det fick räcka för nu.
De svarta pallkragarna levererades och monterades ihop.
Sommarens enda dopp.
Bara älskar den här synen. 
Målning av de egenhändigt ihopsnickrad ramarna. Jag meckade ihop dem av det gamla takvirket efter takbytet.
Letade reda på vattenkällan och hämtade regelbundet vatten efter källan var funnen. Tacksam mot den granne som fixat pumpen!
Vila efter allt jordsläpande.
Snickrade ihop och målade en utomhusdiskbänk av pallar jag får varor levererade på. Själva hoarna är återbruk från köket jag rev ut.
Blev perfekt att diska vid vackert väder. 
Hängde med grannen till Återbruket i Västervik och blev häpen över priserna. Gjorde många fynd och några udda inköp. Nöjd med alla saker! Dessa assietter passade perfekt till de tidigare fyndade kaffekopparna med fat.
Sågade till bakstycken till köksbänken. Blev riktigt bra även om jag från början ville ha liggande panel. Tyvärr var det gör meckigt att fixa när jag var själv!
Fulaste loppisfyndet blev fint med lite färg sen och står nu i köket med en hushpllsrumne.
Nya kaffebryggaren kom och grannarna var så snälla och hämtade ut den på Ica åt mig!
Mitt älskade lilla torp. Visst ligger det nära vägen men planen är ju att ändå få till lite avskildhet.
Sommarens första gäster blev Dottern med katter. Hon var även snäll och tog med Smilla till torpet efter att ha behövt brottas med henne ett tag. Smilla gillar inte att åka transportbur!
Den äldsta sonen blev både besökare 2 och 3 och han hjälpte mig att inviga grästrimmern och att köra högen med bråte till återvinningscentralen som det så fint heter. Tre vändor hann vi med!
Alla tre katterna testade på att sitta inburade i den nya kattgården.
När stängslet var borta kändes det betydligt bättre. 
Och ramen satt dom en smäck!
Smilla trivdes i torpet och vågade dig faktiskt ut även om hon ibland sprang in för att det var så många läskiga ljud. Läskigast var när någon kom gående på gruset...
Utsikt från köksentren.

Gjorde mig en midsommarkrans som sedan hamnade på gula dörren.
Målade en brevlåda men fick ändå bara reklam.
 

Comments

Popular posts from this blog

Annandag jul

Ingen el