Syrener och annat som växer


Så länge jag kan minnas har jag älskat syrener. En egen liten syrenberså har stått högt upp på önskelistan och i huset hade jag en liten häck med ljust lila blommor som doftade magiskt.

När jag köpte torpet var jag så fokuserad på själva byggnaden och tänkte inte alls på hur vare sig tomtyta eller trädgård såg ut.
Nu vet jag att jag har en magiskt vacker syrenhäck som löper längs ens sidan av tomten. 
De mörklila syrenerna mörkar slå ut och jag väntar med spänning på hur magiskt det kommer att se dem alla i blom!

Det är verkligen spännande att se vad som finns i växtväg denna första vår och försommar och jag njuter varje sekund jag är här!


Eftersom tomten i stort är ett oskrivet blad har jag börjat plantera sådant jag tycker om i form av perenner och den kommande tiden kommer från ettåringar och grönsaksfräs åka ner i jorden.
Dom jag saknar det de här åren jag bott i lägenhet!

Målet måste vara att i framtiden få till en lika magiskt vacker trädgård som grannarna Malin och Bosse har.
De köpte sitt torp för ca tio år sedan som ett sommarboende men bor numera permanent i huset som numera är utbyggt. 


 

Comments

Popular posts from this blog

Annandag jul

En hel sommar har nästan gått

Ingen el