Glädje



Planen idag var egentligen att måla fasaden på den här sidan men då meteorologerna utlovat regn så fick jag lägga det åt sidan och hitta på annat.

Så jag klippte gräs på kullen, rensade bort taktegel lite här och var och så gjorde jag en insats här med att rensa bort ogräs. Upptäckte då att jag faktiskt har bärbuskar och fick en idé som jag var tvungen att testa. 

Sagt och gjort. En grind snickrade jag ihop av ”skräpet” från takbytet. Och när jag satt där och snickrade som näst kom grannen och bjöd på glass!
Jag hade även en nyfunnen vän som ville hjälpa till att snickra lite😉

Och så här blev det när min tanke blev till färdig modell. Nu återstår bara att färdigställa tanken med,
Jag blev iallafall nöjd med ”staketet” och tänker mig en blomlåda  med klätterväxter som slingrar dig upp längs spjälorna.

Avslutade dagen med att sätta vinkelbeslag på nyaste tallrikshyllan och sätta upp den i ”salen”.

En bra dag fylld med glädje helt enkelt!

 

Comments

Popular posts from this blog

Annandag jul

En hel sommar har nästan gått

Ingen el