Solig lördag - men kall blåst

Eftersom Linus lyckades missa bussen igår vaknade jag ensam i bäddsoffan. Solen lyste in på mig och efter frukost drog jag på mig kläder och gick ut och började sortera högen med bråte som takläggarna lämnat efter sig.


Efter lite utejobb bestämde jag mig för att sätta upp renoveringstapet i köket. 

När det var klart bestämde jag mig för att testmåla några bräder på dörren. Tyckte nog att det kändes lite ljust men får suga lite på den karamellen...

Satte mig sen och slog ut lite spik från lister som ska behållas men det gjorde så ont i axeln så jag bestämde mig för att gå upp på övervåningen och inspektera  taket från insidan.

Vid 17.30 ungefär dök Linus upp efter att ha traskat i 1,5 timme från bussen. Mysigt

Söndag ägnade jag åt att tapetsera köket med den riktiga tapeten.

Det blev precis så där charmigt som jag tänkt mig och jag är glad att slippa den fula gula färgen med blå bård som köket hade när jag köpte det. 

Bara hörnet mellan skafferidörren och fönstret är kvar att tapetsera vid nästa torpbesök. Sen ska såklart all pärlspont målas och sedan ska nya lister upp.

 

Comments

Popular posts from this blog

Annandag jul

En hel sommar har nästan gått

Ingen el