Kalkfärg, ljus och elektricitet

När vi var i torpet första advent kliade det så mycket i fingrarna att få börja måla möbler. 
Jag hade köpt vit kalkfärg och både skrivbordet och dotterns spegelbyrå fick sig en grundomgång med primerfärgen.
Alla möbler i rummet kommer vara vita när jag är klar
Eftersom elektriciteten inte ännu är igång så var det stormkök, grill och tända ljus som gällde hela helgen.
Eftersom jag är en sån hamster hade jag köpt julgransljus med batteri i på rea förra året. Perfekta när vi tog in den egenhuggna julgranen!

Till jul hoppas vi dock att elen är igång för dagen före min födelsedag fick jag bästa presenten; nämligen  besked om att E-on äntligen ska koppla på min nya mätare och sedan är det elektrikerns tur att göra sitt.

 

Comments

Popular posts from this blog

Annandag jul

En hel sommar har nästan gått

Ingen el