Tre eldstäder




i rummen och en vedspis i köket men just nu är det alltså eldningsförbud som råder. 

Jag har garderat mig och köpt en grill så att vi ska kunna laga någon form av mat och så frågade jag äldste sonen lite snällt om han möjligtvis kunde tänka sig att låna ut trianga-köket några veckor tills elen är igång. Det nya mätarskåpet är iallafall på plats på gaveln så nu är det upp till EON att slå på strömmen till huset. 

Eftersom jag varit hemma i veckan har jag passat på att ringa och beställa sophämtning samt höra mig för om kompostering och mulltoa. Jag har ju haft både kompost och mulltoa så jag är ju van och tycker det är bra alternativ när man bor i hus/har fritidshus. Aldrig har jag väl haft så näringsrik jord som när jag hade mina komposter!

Kontokortet har använts rätt friskt med. Eftersom jag har fyra barn hoppas jag få besök iallafall nån gång ibland. Skulle de av någon anledning dyka upp vid samma tillfälle behövs det ju fler sovplatser så nu har jag beställt ännu en bäddsoffa samt en säng till mig själv. Bara det lilla sovrummet på övervåningen som i nuläget saknar ”rätt sängar” men det faller säkert på plats framöver det med! 


Comments

Popular posts from this blog

Annandag jul

En hel sommar har nästan gått

Ingen el