Välkommen till Smillas torp!


En nyskapad blogg för att jag ska minnas varje steg under resans gång från dagen då jag skrev på kontraktet och framåt mot mitt mål: att renovera ett gammalt torp i extremt stort behov av kärlek och omsorg för att det ska nå sin fulla potential. 

Idag började min resa iochmed att jag skrev på köpekontraktet. Vem är då jag? Ja, jag heter inte Smilla vilket man ju kan tro med tanke på bloggens namn, utan Annica. Och Smilla, ja det är min tvååriga katthona som tror hon äger mig och därmed allt jag äger och har.

Drömmen om ett torp började nästan direkt när jag flyttade från villa på landsbygden till nyrenoverad lägenhet mitt i stan. 

Ingen möjlighet att måla om eller tapetsera. Inget gräs mellan tårna. Ingen kaffekopp på farstukvisten. Inga odlingsmöjligheter. Längtan blev till slut för stor och nu ett år efter flytten har jag alltså valt att följa min dröm om ett torp. 

Idag skrev jag på. Nu börjar resan.
Nu kör vi!
/ Annica




Comments

Popular posts from this blog

Annandag jul

En hel sommar har nästan gått

Ingen el